بعد هجومه على الجمهور: شريف منير يقرر الابتعاد عن السوشيال ميديا

مدار الساعة - بعد هجوم غير مبرر منه، على الجمهور في تعليقه على صورة تجمعه بالفنانين أحمد السقا وأحمد رزق، قرر الفنان شريف منير الابتعاد عن وسائل التواصل الاجتماعي.

ونشر شريف منير قراره بالابتعاد عن السوشيال ميديا في كلمات على صفحته الشخصية بموقع إنستقرام وكتب فيه: "أنا قررت إني آخد فترة راحة من السوشيال ميديا، أنا كنت بتعامل من قلبي وبطبيعتي اللي الناس عارفاها وعمري ما جرحت حد بكلامي أبدا، لكن أنا مؤخرا تعرضت لكم من الكراهية والحقد الغير مبرر، رغم إن تاريخي في التعامل مع الناس عمر ما كان فيه تجاوز، لما نزلت آخر صورة أنا كنت يسبق عشان أكشف نوعية معينة من الناس اللي أنا مش عايزهم عندي، لكن للأسف الموضوع دخل في طريق تاني أنا مش حابه لأن الناس شايفة إن العادي إني أتشتم وعيلتي يتشتموا لكن مش عادي إني أرد على الغلط".

وأضاف: "وعلى فكرة إنتوا صح، أنا ماكنش ينفع أنزل لمستوى النقاش ده، لأنكم ماتعودتوش مني على كدة، وشكرا لكل جمهوري اللي بيحبني بجد وفاهمني وعارفني كويس، استراحة شوية بقى".

كان شريف منير نشر صورة وكتب عليها تعليق مفاجئ، لا علاقة له بمضمون الصورة التي ظهر فيها بإطلالة صيفية هو والسقا وأحمد رزق، وجاء في تعليقه: "آدي يا سيدي الفنانين .. عايشين في الفتّه .. وبيصيفوا .. ولا حاسين بالناس ولا حاسين بحاجة .. وسايبين الناس في الحَرررر و القرف .. حرام عليكم .. حِسّوا بالناس .. حسبي الله ونعم الوكيل فيكم يا فنانين"، في إشارة منه لانتقادات البعض أو سخريتهم من صور الفنانين".

وكانت صورة لبنات شريف منير عرضتهم للانتقادات من بعض متابعيه، ليتخذ إجراء قانوني ضدهم بعد تجاوزهم المبالغ فيه، وتضامن معه عدد كبير من المتابعين، إلا أن الفنان شريف منير قرر الاشتباك مع الجمهور في صورته الأخيرة، ليكتب تعليقه الذي فتح باباً واسعاً للجدل، ليستكمل بعد ذلك الهجم على المتابعين ليصل لأمر حد تشبيه إحدى متابعاته بكلبته.





جميع الحقوق محفوظة لوكالة مدار الساعة الإخبارية